1925-05-15 First Flight
Reval-Helsingfors-Stockholm – FF19250515TLNSTO.
Paris-Amsterdam-Hamburg-Malmö (Farman ABA) – FF19250515PARMMA.
Sträckan Amsterdam-Paris trafikerades av Farman (Compagnie des Messageries Aériennes).
1925-05-25 First Flight
Berlin-Warnemünde-Karlshamn (Junkers) – FF19250525BERXYO.
Karlshamn-Warnemünde-Berlin (Junkers) – FF19250525XYOBER.
1925-05-27 – 1925-11-30 First Flight
Adresserat kort med luftpostetikett.
Kort signerat av den franske Farmanpiloten Chailloux.
Malmö-Hamburg-Amsterdam-Paris (ABA Farman) – FF19250527MMAPAR.
Cikulär Nr. 25
Tilläggsportot
- 25 öre för brev per 25 gram
- 15 öre för brevkort
- 25 öre för korsband per 50 gram
Cirkulär Nr. 25 1925.
1925-06-06 – 1925-08-31 Reopened
Stockholm-Helsingfors – FF19250606STOHEL.
Helsingfors-Stockholm – FF19250606STOHEL.
Köpenham-Hamburg-BremenCPHBRE.
Cirkulär Nr. 27 1925.
1925-06-15 – 1925-08-06
Stockholm-Warnemünde-Berlin (Junker A.G. (?) FF19250615STOBER.
1925-07-04 – 1925-10-01 First Flight Nordiska flygrederiet
Stockholm-Danzig (Nordiska flygrederiet) – FF19250704STOGDN
Danzig-Stockholm (Nordiska flygrederiet) – FF19250704GDNSTO.
1925-08-10 First Flight
Berlin-Warnemünde-Malmö (nattpostflygning) – FF19250810BERMMA.
Malmö-Warnemünde-Berlin (nattpostflygning) – FF19250810MMABER.
1925-09-08 – 1925-11-15 First Flight
Malmö-Köpenhamn-Warnemünde-Berlin-Dresden – FF19250908MMADRS.
Dresden-Berlin-Warnemünde-Köpenhamn-Malmö – FF19250908DRSMMA.
Dansk Lufttransport A/S trafikerade Malmö-Köpenhamn-Warnemünde.
Nattpostförbindelse Berlin-Warnemünde-Köpenhamn av Junkers
Luftverkehr AG, Dessau.
Cirkulär Nr. 63.
Cirkulär Nr. 46 – 9 september
Sedan numera luftpostbefordran indragits å ett flertal av de i cirkulär nr 34 för innevarande år omnämnda luftlinjerna, men luftpostbefordran från och med den 8 september 1925 anordnats å en linje Malmö-Berlin-Dresden, skola tills vidare följande luftlinjer användas för postbefordran:
- Malmö-Hamburg-Amsterdam-London (i anslutning med nattågen från Stockholm och Göteborg)
- Amsterdam-Paris
- Malmö-Berlin-Dresden (i anslutning med nattågen från Stockholm och Göteborg)
- Stockholm-Danzig
Cirkulär Nr. 62 -11 november
Sedan luftpostbefordringen å de i cirkulär 46 för innevarande år omförmälda luftlinjer Malmö-Hamburg-Amsterdam-London, Amsterdam-Paris och Stockholm-Danzig numera upphört men luftpostbefordran anordnats å en linje Malmö-Hamburg-Essen-Amsterdam, Skola tils vidare följande luftlinjer användas för postbefordran:
- Malmö-Hamburg-Essen-Amsterdam (i anslutning med nattågen från Stockholm och Göteborg)
- Malmö-Berlin-Dresden (i anslutning megd nattågen från Stockholm och Göteborg)
Amsterdam-Essen-Hamburg-Malmö – FF19251001AMSMMA.
1925-09-27 – 1925-09-30 Conférence Aérienne Internationale
Conférence Aérienne Internationale (Stockholm) – SC19250927.
1925-11-01 – 1925-11-30
Malmö-Hamburg-Essen – FF19251001MMAESS.
Malmö-Hamburg-Essen-Amstersterdam – FF19251001MMAAMS.
Kommentar
Utom de direkta från Sverige utgående flyglinjerna,
användes år 1925 följande utländska ruter för befordran av svensk luftpost:
- Berlin-München-Wien-Budapest
- München-Genève
- Berlin-Frankfurt am Main
- Köpenhamn-Hamburg-Bremen
Société Générale des Transports Aériens (SGTA)
SGTA grundades den 8 feburari 1919 av bröderna Farman.
Bolaget, som ofta kallades Lignes Farman, gick 1933 upp
i Air France (fussion av Aéropostale, Air Orient, Air Union,
CIDNA och SGTA).
Ytterliggare et exempel på Lignes Farman.